Protocollen EN OVERWEGINGEN

Verantwoording - leden van ILCOR

Emergency First Response cursussen volgen de door het International Liaison Committee on Resuscitation (ILCOR) opgestelde overwegingen en protocollen voor noodhulp. De leden hiervan zijn o.a. de  American Heart Association (AHA), de European Resuscitation Council (ERC), de Australian Resuscitation Council (ARC), de New Zealand Resuscitation Council (NZRC), de Heart and Stroke Foundation of Canada (HSFC), de Resuscitation Council of Southern Africa (RCSA), de Inter American Heart Foundation (IAHF), de Resuscitation Council of Asia (RCA – leden hiervan zijn oner meer Japan, Korea, Singapore, Taiwan).

Met zijn meer dan 56.000 instructeurs  is Emergency First Response (EFR) geruggesteund door 48 jaar ervaring in de ontwikkeling en het geven van opleidingscursussen, lesmateriaal en educatieve leerplannen